Friday 6 April 2012

Tentang "Mesyuarat"

Mesyuarat yang terlalu lama memang meletihkan. 3 hari berturut turut mesyuarat di KL. Haih! Walaupun tiada peluh setitik pun keluar tetapi penatnya seperti berenang sejauh 600 meter. Ops sebut pasal berenang, saya dah pandai berenang gaya "breast stroke".

Saya tertanya tanya, mesyuarat selepas waktu pejabat, bolehkah dapat hasilnya?  Bagi yang dah berkeluarga terutamanya wanita seperti saya, memang tidak sepenuh hati ketika berada dalam mesyuarat tersebut. Hanya badan berada dalam bilik mesyuarat, tapi fikiran dah sampai ke rumah.

Pada pendapat saya, tempoh maksima untuk mesyuarat adalah 3 jam. Untuk merealisasikan bagi mencapai tempoh tersebut, pastikan agenda ada. Pabila tiada agenda tu yang dok melalut ke sana sini. Lagi satu, mesyuarat diadakan adalah untuk cari penyelesaian dan persefahaman semua yang terlibat, bukannya untuk menyalahkan orang lain.

Insya Allah, saya akan cuba pastikan agar setiap mesyuarat yang saya hadir ada hasilnya, tak banyak tetapi tetap ada hasil.

Ya Allah, permudahkanlah urusanku. Semoga setiap apa yang dilakukan hanyalah untuk mencari redha Mu Ya Allah. Amin.


Kasihan pada anak-anak, hanya 2 hari seminggu mereka berada sepenuh masa dengan saya. Itupun, kebanyakkan masa, saya seperti Monster.. sedih.

tAmat




No comments:

Post a Comment