Monday 14 May 2012

Tentang " "

Kenapa kosong? Saya tidak terfikir apakah tajuk yang sesuai untuk diletakkan. Cuma saya kerap tertanya tanya pada diri sendiri kenapa apabila kita bercakap atau meletakkan target pada sesuatu, lagi sukar untuk merealisasikan nya.

Contoh:

1.Selepas subuh, nak berusaha untuk mengemas rumah, tentulah pada waktu hujung minggu. Masalahnya, bukan setakat tak kemas rumah, malahan lepas solat tidur semula. Jadi semakin teruk bukan?

2.Setkan minda, untuk kurangkan bercakap. Merujuk kepada post saya Tentang "Merungut = Komplen". Yang peliknya, saya perasan bahawa lagi banyak komplen dan keluh kesah yang berlaku.

Tak pasti adakah perasaan saya atau bukan, tetapi seperti saya lagi kuat diduga atau adakah makhluk yang diperbuat dari api itu bekerja keras supaya cita-cita murni atau perkara-perkara yang berniat baik tidak akan terlaksana.

Jika begitu, saya perlu satu perisai agar dapat menepis bisikan-bisikan dari makhluk ini dan juga nafsu hati yang menyebabkan kita menjadi lebih tidak baik dari hari semalam.

TammaT

No comments:

Post a Comment